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Upload LoTW
25-10-2022, 03:34 PM,
#1
Upload LoTW
Bonjour,
J’ai un problème de non fonctionnement avec Swisslog (dernière version) pour uploader mon log sur LoTW. La dernière fois, en juin, tout a fonctionné normalement.
Quand je regarde le résultat sur le site de LoTW, il est indiqué « Processing ABORTED: INVALID CERTIFICATE - Certificate may not be used. Certificate status = Superceded ». Bien, je me tourne vers TQSL. Ayant changé de machine, j’avais demandé un nouveau certificat ; il semble que quelque chose n’ait pas fonctionné comme il se doit. Je redemande à l’ARRL, qui m’envoie un TQ6, que je charge. Tout est OK sur TQSL. Sur la même machine bien sûr. Dans Swisslog, je vérifie le paramétrage, mots de passe, je procède de nouveau à « Outils, synchronisation LoTW ». Tout se déroule normalement, pas d’erreurs. Mais ce n’est jamais pris en compte sur le site de LoTW « Your account, Your activity ». Je ne vois rien.
Je fais un export en fichier ADIF, et j’uploade directement sur TQSL. Là, tout fonctionne correctement, et j’ai mon upload visible dans la rubrique activité.
Donc, je ne comprends pas ce qui fait que ça ne fonctionne pas dans Swisslog.
Merci de vos avis éclairés !
Jean-Louis F5UJK

Hello,
I have a problem with Swisslog (latest version) not working to upload my log to LoTW. The last time, in June, everything worked normally.
When I look at the result on the LoTW site, it says “Processing ABORTED: INVALID CERTIFICATE - Certificate may not be used. Certificate status = Superceded”. Well, I turn to TQSL. Having changed machine, I had asked for a new certificate; it looks like something went wrong. I ask the ARRL again, which sends me a TQ6, which I load. Everything is OK on TQSL. On the same machine of course. In Swisslog, I check the settings, passwords, I proceed again to "Tools, LoTW synchronization". Everything is running normally, no errors. But this is never taken into account on the LoTW site “Your account, Your activity”. I see nothing.
I export to ADIF file, and upload directly to TQSL. There, everything works correctly, and I have my upload visible in the activity section.
So I don't understand why it doesn't work in Swisslog.
Thank you for your informed opinions!
Jean-Louis F5UJK
Reply
25-10-2022, 05:16 PM, (This post was last modified: 25-10-2022, 05:18 PM by EA3GCV.)
#2
RE: Upload LoTW
Hello Jean-Louis,

Please review in TQSL that you have the gold sign beside the certificate and also that you have created a station location in TQSL. Afterwards, in the LOTW configuration of Swisslog, you have to link your MyQTH with the LoTW station location (there a drop down list) and make sure you have set correctly the LOTW web user name and password correctly as well as the certifcate password (if any).

If still have issues, contact me directly by whatsapp (you have my number) and send me screenshots of all your TQSL and Swisslog LoTW configuration.

Best 73
Jordi, EA3GCV
Current developer of Swisslog
Reply
25-10-2022, 08:25 PM,
#3
RE: Upload LoTW
Hello Jordi, bonsoir les amis,
Merci de ta réponse, je vais essayer de te résumer précisément. Pas facile.
J’ai bien le signe doré sur TQSL, c’est tout OK, avec l’emplacement de la station. D’ailleurs, lors de l’upload par TQSL tout fonctionne bien. Mon fichier TQ6 est valide car je l’ai redemandé. TQSL OK, et je vois mon upload sur le site LoTW.
Dans la configuration Swisslog, les 2 mots de passe sont OK, et le QTH est bien défini.
Le problème est le suivant : sur le site LoTW, dans Your Account, puis dans Your activity, je ne vois pas l’upload que je viens d’ffectuer par Swisslog (5 essais !). Certes il peut y avoir de l’attente, mais selon le site Logbook Queue statut, il n’était que de 1 minute.
Néanmoins, quand je regarde mon log sur Swisslog, tous mes derniers QSO sont « LoTW statut : accepted », et j’ai un déjà un QSO validé en réception. Donc une mise à jour Swisslog a été faite.
Mais encore une fois, je ne vois pas la validation de mon upload sur le site LoTW par l’intermédiaire de Swisslog alors que je le vois quand je le fais directement par TQSL.
Jordi, je peux te faire des copies d’écran par mail bien sûr.
73 QRO à tous !
JL F5UJK

Hello Jordi, good evening friends,
Thank you for your answer, I will try to summarize you precisely. Not easy.
I have the golden sign on TQSL, it's all OK, with the location of the station. Moreover, when uploading by TQSL everything works fine. My TQ6 file is valid because I requested it again. TQSL OK, and I see my upload on the LoTW site.
In the Swisslog configuration, the 2 passwords are OK, and the QTH is well defined.
The problem is as follows: on the LoTW site, in Your Account, then in Your activity, I do not see the upload that I have just made by Swisslog (5 attempts!). Admittedly there may be a wait, but according to the Logbook Queue status site, it was only 1 minute.
Nevertheless, when I look at my log on Swisslog, all my last QSOs are "LoTW status: accepted", and I already have a QSO validated in reception. So a Swisslog update has been made.
But again, I do not see the validation of my upload on the LoTW site through Swisslog while I see it when I do it directly by TQSL.
Jordi, I can send you screenshots by email of course.
73 QROs to all!
JL F5UJK
Reply
27-10-2022, 09:06 AM,
#4
RE: Upload LoTW
Hello Jean-Louis,

There must be something you have missed or something is wrong in the LoTW configuration of Swisslog. Please contact me via whatsapp to arrange a remote session via Teamviewer but the LoTw synch works perfectly.

73
Jordi, EA3GCV
Current developer of Swisslog
Reply
27-10-2022, 06:20 PM,
#5
RE: Upload LoTW
Bonsoir Jordi, bonsoir à tous,
Oui il y a certainement quelque chose qui ne va pas bien, mais la synchronisation a fonctionné car les cases sont bien cochées. Donc rien ne presse réellement.
Jordi je te contacte semaine prochaine sur WhatsApp, je te remercie mille fois pour ça. Désormais j’ai la Fibre et un excellent débit de 500Mb/s. Ce sera plus facile hi.
73 JLouis F5UJK

Hi Jordi, good evening everyone,
Yes there is definitely something wrong, but the synchronization worked because the boxes are checked. So there's really no rush.
Jordi I'll contact you next week on WhatsApp, thank you very much for that. Now I have Fiber and an excellent speed of 500Mb/s. It will be easier hi.
73 Jean-Louis F5UJK
Reply


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